Thursday, September 06, 2007

Čeští Gorillaz? Ale jděte...

V poslední době je to tu dost retro, nepřijde vám?

(A propós, retro: jak F:, tak R&P vsadili v záříjovém čísle na téma retro, respektive comebacky, ale proto to tu nerozebírám, stejně jako hlavní téma, ke kterému se dobereme níže; mimochodem - jako obvykle možná dost nepodstatná a hnidopišská poznámka, ale ve F: zaznělo něco jako "Jestli kapela XY nebude do roka hvězdou, sníme celý loňský ročník časopisu Report". Že by už R&P nebyl hlavní konkurencí? Nebo snad jiný důvod?)

Tentokrát mě zaujal článek na idnes o zrození "českých Gorillaz". Čtyřlístku. První reakce byla trochu rozpačitá, na jednu stranu je pro mě Čtyřlístek je pro mě naprosto kultovní záležitost (byl to první časopis, který jsem si pravidelně kupoval - pravda, tehdy ho vlastně ještě kupovala mamka... - a teď, jak jsem se prohrabával ve starých věcech jsem narazil na seznam těchhle komiksů, který jsem dal dohromady, když mi mohlo být nanejvýš osm, a věřte nebo ne, ale mám asi 85 % Čtyřlístků včetně těch úplně prvních až po číslo 300, takže přibližně 8 let zpátky. No a v tomhle duchu bych mohl pokračovat dál), na druhou mě od konceptu odrazoval despekt k podobným pokusům u nás (ty modrý socky, co po nich pojmenovali tu divnou zmrzku) a v duchu jsem se děsil, jestli to náhodou nebude dělat Landa. Landa to nakonec není, vyjádření pana Kočandrleho ("Cílovou skupinou jsou totiž nejen děti ve věku 7–10 let, ale i jejich rodiče. Je to zcela soudobá hudba, navíc plná chytrého humoru. Lou Fanánek Hagen a Matěj Homola jsou tou nejlepší zárukou") mě však stejně moc neuklidnilo, ukázka z prvního singlu (hehe) Myšpulínův modulátor už vůbec ne. Škoda... Třeba takoví Tata Bojs by na to padli jako ulití. Ale o něčem takovým, stejně jako o profilu na bandzone (klidně i z recese, ale nejdřív jsem si vážně dělal planý naděje, že by to mohlo být i pro inteligentnější cílovou skupinu, když už to označení "čeští Gorillaz", jakkoliv mimoňský) si asi budeme muset nechat jen zdát...

P.S.: Vtipně to mimochodem glusuje Šumař.

6 comments:

Anonymous said...

chlapce, cim dal tim castejc se ti stava, ze otviras hubu dlouho pred tim nez se poradne zamyslis. a takovy pres ni obycejne hodne rychle dostanou. to je znama vec. k tvy bystry poznamce o genialnim filtru a jeho konkurenci - staci si zjistit prodavanost vsech tech casaku o kterejch tu zasvecene mluvis. dalsi tvy vyplody uz radsi ani nic komentovat nebudu. daval bych si bacha. pro franze si prej uz dou

strame said...

hele, libertine, nezda se ti, ze se v posledni dobe cim dal castejc zapominas podepisovat do diskusi?;)) ja vim, ten post je debilni, trapnej a stydim se za neho (psal jsem ho dost pretazenej a chtel jsem ho jeste vcera rano ulozit do rozepsanejch, ale nestih jsem to a ted uz by to bylo dost trapny). ale divim se, proc to zase prevadis do tyhle roviny a vubec by me zajimalo, co vedlo nekoho, kdo napsal tak dobrej clanek o interpol (ne ze bych s nim buhvijak souhlasil, ale libi se mi), aby u tech WS mlel takovy hovna.

Anonymous said...

kde sou ty casy kdy si moh clovek na netu cas od casu anonymne zanadavat:) k tematu -do jaky roviny prosim te? dyt ten post je prece debilni trapnej atd. a jak vis co sem (ne)psal ja vole? se prece ted nepodepisuju ne:) paja? hm, hele, klidne bych si to s tebou vyjasnil,ty hovna, ale kdybych to zacal resit tady, nemuselo by to dopadnout moc dobre. icq uz clovek dneska taky nemuze moc verit, to se hnedka prepisuje:) a do toho ty prej bydlis nekde na vesnici... takze to nechame jak to je. cti filtr, rad se s tucznakem o jeho praci na "tema nanoru", poznavej kunderu.. a tak:))

strame said...

haha:)) a jakou obet teda musim podstoupit, abych se dostal do ty sekty vyvolenych, kterym je povoleno znat PRAVDU?:D hele me to vlastne nijak zvlast nevzrusuje - tady stejne kazdej na kazdyho neco vi, nebo si to aspon (ne)mysli;)) spis mi moc nedava smysl, proc se do nich na jednu stranu navazis, kde se da, az uz sis z toho vybudoval nedilnou soucast tvyho image, a ted se ti s tim, co proti nim fakt mas, nechce ven...;)

Anonymous said...

hele, sam nemam rad kdyz nekdo vytahuje vek a vlacky a takovyhle zalezitosti, ale... vis co mam na mysli vid?:)neni nic s cim by se mi jak rikas "nechtelo ven", jenom se mi tu na tvym blogu nechce nadavat na tvy kamarady a mentory, nechci ti kazit detsvi. jednoho dne.. vsak to znas:)) howgh

strame said...

tak to mas asi dost zidealizovaný predstavy o mym "detstvi" ;)) ale jak myslis, no;)