Sunday, February 17, 2008

Nostalgie.

Vždycky mě hrozně vytočí a rozchláme zároveň, když slyším boriny ještě mladší než já mluvit o tom, jak trávily své dětství a jak za celej svůj život prožily to a ono. Nevim, kde se v nich bere ta rétorika zhrzených ještě-furt-svobodných/už-rozvedených paniček ve středním věku. (Například.) Proto mě svým způsobem tak trochu děsí, že mě v šestnácti přepadá taková nostalgie po dětských letech. Ehm, no ... Prostě. Když jsme ještě bydleli na starým a nebylo mi víc než jedenáct, měl jsem na svý oldskůlový černobílý 386kový Toshibě mraky her, který jsem postupně (i s dosluhující Toshibou) ztratil. A dost mě to mrzí, protože jsem až na dvě výjimky (Wolf 3D & Dyna Blaster) zapomněl i jejich jména. Vůbec mám hroznou slabost pro všechny pravěký počítačový vymoženosti, ať už je to textovej editor T602 (na kterým jsem (no tyvoe) psal svoje první detektivky (mezi náma - hrozný bláboly :)), českej manažer (jehož jméno už jsem úspěšně zapomněl), nebo taky snad první opravdu vymakanější verze Windows (dobře, oxymoron) před pětadevadesátkama - 3.1. Tak nějak mi to připomíná takový ty stereotypní momenty, na který časem vzpomínáte až možná s potlačovanou slzou v oku. No co no. A díkybohu za Peťu, se kterým jsme se k těmhle hrám v pátek nějak prokousali a on je má. Všecky. Jak úplně nejstarší Prince of Persia (který teď pařím jak blbej), tak třeba Quackshot (hehe) a spousta dalších. No prostě psycho. Už dávno jsem se na něco tolik netěšil.

OT: Sjet za sebou Borata a Atonement je schizofrenie nejhrubšího zrna. Ale důležitý je, že obojí funguje. A ta Keira ...

2 comments:

Pan Filuta said...

Nejkrutější hra byla a je Vláček. Ano...přesně to...tč tč tč tč tč... Další byly samozřejmě Baltazar, který byl programován nějakými lidmi z UH, jemu podobný Karel a nesmazatelným hrdinou přešev z konzolí byl instalatér s čapkou alias Mario... Z té akčnější stránky samozřejmě Wolf 3D (aneb dojdi ke zdi s obrázkem, zmáčkni mezerník, otevře se ti tajný úkryt, seber zlaté koruny, sněz psovi žrádlo a jdem dál). Ze strategií Civilizace I (hrál jsem až dvojku :)) ) a Red Alert...
A vůbec, kde jsou ty časy, kdy spouštěcí soubor měl příponu .bat? :(

Anonymous said...

Ja jsem ulítával na "Another world". A naprostý top mých všech her byl Saboteur, textovka od nějakýho brněnskýho studenta. V úvodu upozorňuje, že je k ní potřeba myš... Mám ji archovovanou, rád zašlu.