Tuesday, April 17, 2007

When I was a little boy

Tak jako se kapely vracejí ke svým začátkům, i já se odhodlal poslechnout si svou první kazetu, na kterou jsem si nahrál převážně písničky z Fun Radia. Zřejmě poslední kapkou bylo, když jsem si nedávno poprvé poslechl Walking Wounded od Everything but the Girl a za boha si nemohl vzpomenout, odkud znám Wrong. Jestli to byla teta, která mi ji pouštěla, či jsem ji si ji nahrál na nějakou kazetu. Druhá možnost byla správná.


Kultovnost této kazety potvrzuje nejenom to, že mi při jejím vzniku bylo devět let (Ha! Kdo z vás poslouchal v devíti Paranoid Android, Walking on Broken Glass nebo 19-2000? Já se tím chlubit můžu!), stejně jako zvuková (ne)kvalita nahrávky, díky níž jsem měl mnohdy pocit, že poslouchám předrevoluční emgetonku se stokrát přehranou a překopírovanou zápaďáckou deskou, ale také pokus o to, dát skladbám anglický název (vidíte, už v tomto věku jsem věci bral tak vážně...), což se dostává do takových zvrhlostí, jako jsou v podstatě nechtěné fonetické přepisy těch slov, která jsem ve skladbě slyšel nejvíckrát. Takže místo oné Wrong vidím "ZHEVY GO AM FOR YOU" (v refrénu je doopravdy "Wherever you go, I will follow you") a mnoho dalších úsměvných názvů. Ultimátní je také legenda u skladeb (můžete si jí všimnout na straně A dole vpravo, je poněkud vybledlá, patrně jsem se ji snažil vygumovat).
Pozn.: zřejmě poznáte, že vpisy propiskou Stabilo nejsou původní. Škoda, pro zachování autentičnosti by originální zápisy byly velmi přínosné.

Přestože je tam několik opravdových zvráceností typu DJ Bobo, jakási teplá maďarská popina či další europopové tucky s hlasem prohnaným vokodérem, zahnalo to do určité míry moje obavy, že celý můj hudební vkus je jenom póza, díky které jsem se chtěl pseudointelektuálně vymezit proti tomu, co dělá většina mých vrstevníků. Ba co víc, ani dnes ta kazeta nepůsobí hloupě a ještě k tomu všemu se celkem pilně snažím vypídit po všech těch interpretech a názvech písniček, které se na ní objevují. Pomůžete mi?

1 comment:

tetraFejla said...

Tak tohle je zářez, Marťo, fakt jsem se bavil. Tenhle blog se rozjíždí ve velkým stylu, začínáš být super vypsanej a máš dobrý témata. Víc příhod z každodenního života!