Saturday, May 05, 2007

The Field: Jsem blbej já, nebo ta deska?

Tak nevím. Poslouchám to odpředu odzadu furt dokola a stejně nemůžu přijít na to, čím si zasloužila From Here We Go Sublime tak vysoký hodnocení. Na metacriticu jsem průměrný hodnocení 96 (viděl jsem to před pár dny, dneska je tam 93) fakt dost dlouho neviděl. Jenže mně se ta deska nelíbí. Tak trochu jsem si vzpomněl na doby, kdy jsem poprvý poslouchal druhou desku Franz Ferdinand a debut Strokes. Oběma jsem nemohl přijít na chuť a měl jsem ty samý pocity. Že You Could Have It So Much Better nemám rád dodneška a Is This It? naopak mám rád čím dál víc je celkem nepodstatný, spíš tím chci říct, že než jsem se do toho stylu dokázal ponořit a pochopit ho, tak mi to dalo zabrat. Tak si říkám, že je to třeba podobný s minimal technem a zanedlouho The Fielda těžce docením. Ale nevypadá to tak.

Zní to dobře, chtělo by se říct ušlechtile. Ambiciózní začátky skladeb, které spíš zní jako prostředek sebe sama, minimální změna beatu, dva nebo tři motivy divně nalepené na leitmotiv. Do zblbnutí opakování postupu a až na Everday žádná pointa, rozuzlení, vyvrcholení. Jen tak to kolem vás propluje. A to je většina výplně From Here We Go Sublime. Vypadá to tak, že jsem ji nepochopil, takže může mi někdo vysvětlit podstatu toho, v čem je tak dobrá?

1 comment:

tetraFejla said...

Co kdybychom skončili u toho, že jsi prostě blbej, mladej, nerozumíš hudbě a máš vůbec spoustu jiných špatných vlastností, o kterých ani nechci a neumím mluvit?

PPS: Vždy jsem si chtěl zkusit ten styl diskuse a la české hudební servery. :-) The Field nahráli úplně strašně zvláštní a zajímavou desku, prvními vzdechy z "Over the Ice" počínaje a tím úchylným samplem z "From Here We Go Sublime" konče. Pro mě je to prostě učebnice elektroniky, ambientní techno ještě nikdy nebylo tak krásné. "The Little Heart Beats So Fast" je asi nejlíp vystavěná skladbe ever, úplně toho blonďatýho Švéďáka vidím, jak si filigránsky vyhrává se všemi těmi beat patterny a ve skrytu se nám směje. A to jsem ani nezačal mluvit o nervní "Everyday" (soundtrack k epileptickému záchvatu), éterické "Good Things End" (za kterou by se nemusel stydět ani mladej Moby, když ještě žral maso, nezpíval a uměl to na syntezátor), hypnotické "The Deal" (s tak sexy vokálem, že se mi chce brečet) a všech ostatních. Kdyby po mě chtěli, abych s tímhle polem (pro blbý: "The Field") vstoupil do JZD, taky nepodepíšu.

PPS: Mažu si tenhle blog z bookmarků, takže je úplně zbytečný psát mi sem nějaký odsuzující komentáře. ;-)